28 mars 2005

Neokonservativa alger.

Jag läser i senaste Arbetaren bland annat om den frihetliga ståndpunkten i "pigdebatten" och om den svenska Irakrörelsen. För den som orkar med Arbetarens egna jargong, är det här ett mycket viktigt, intressant och lärorikt dubbelnummer, av en av Sveriges snyggaste och renaste tidningar.

Tidningens viktigaste bidrag denna gång är de tre djupdyken i Iran. Oerhört rikt skildrat och vansinnigt bra att ha läst!

Klockan närmar sig tre på natten och jag befinner mig "på metakognitiv nivå". Helt plötsligt bara står allt klart för mig! Jag går på tio eller tolv sekunder igenom hela utvecklingen i Iran den kommande tvåårsperioden, och allt är klart som i en kristallkula! Sen är allt borta igen. Man blir nyckfull såhär på kvällskvisten... Eller skulle jag till exempel länka till de tokiga, vätgastroende danskarna om klockan inte vore alldeles för mogen? Read it and love it.

Inga kommentarer: