16 december 2005

Internethumor.

Visa med havande väskan
Så kan det stå i en livsmedelsaffär, i december 2005. För några år sedan fanns skrivihop.nu, den särskrivningsfientliga rörelsen som häcklade "visor med havande väskor" och dylikt. Sedan 2003 bedrivs inget mer arbete på hemsidan, men det finns bot för den som hungrar efter galenskap på både särskrivnings- och andra fronter. Avigsidan heter den institution jag brukar vända mig till, och därifrån kommer dagens citat.

Mer Avigsidan. Även en bild som denna, från en norsk matematikövning, får mig att dra på smilbanden. Den sorts humor som utgår från bokstavliga tolkningar av skriven text tilltalar mig.

I dag besökte jag Nordea för att se till så pengar från ABF och Konsum inte kommer i form av utbetalningsorder eller på annat sätt pappersvägen i framtiden. Kort recension av bankbesöket: JAG HATAR DE SVENSKA BANKERNA.

Inga kommentarer: