01 augusti 2006

Mer Malmö

I dag har jag, efter skolan, gått på nya långpromenader, söder- och västerut. Framför allt letade jag efter Coop-butiker, och jag hittade både Konsum och Nära. Det är bra att veta var pappa betalar-maten finns.

Mer eller mindre hela skoldagen var förlagd utomhus, i närmast perfekt väder. Jag blir nog rätt solbränd ganska snabbt här - särskilt i Slottsparken!

Folk cyklar som galna i den här platta stan. På Coop såg jag reklam för en cykel för 1 700 kronor. Det känns på något sätt lockande att köpa en cykel på kooperationen. Jag klarar mig knappast utan en, för nu börjar det bli drygt att gå en halvtimme till skolan varje morgon.

Precis i tid för att rädda de döende, brungula gräsmattorna kommer det regn nu i kväll. Rejält. Det åskar så spektakulärt här nere, så nu stänger jag ner för kvällen.

Inga kommentarer: