03 november 2006

Årets viktigaste aktion

Det är inte utan en omfattande känsla av glädje och kampvilja jag läser SAC:s debattartikel, Upprop för strejk, i dag. SAC har varslat om politisk strejk i hela Sverige, för samtliga anställda, den 15 november mellan klockan 14.00 och 16.00.

Ett utmärkt sätt att ställa ett folkets ultimatum till den nyvalda borgerliga regimen! Men strejken måste kompletteras med andra aktiviteter, som fackeltåg och agitationsmöten. Själv ska jag försöka att delta så mycket jag kan i Malmö, från och med nästa vecka. Ty kampen mot borgarna tas lämpligast närhelst tillfälle ges. Nu gäller det att sprida ordet och uppropet.

För övrigt är jag i Stockholm i helgen, så nu blir det inget med bloggande på ett tag. Men jag återkommer när helvetet har frusit till is eller frestelsen blivit för stor.

Han kan dra åt helvete! (Hälsningar, folket)

Inga kommentarer: