18 oktober 2005

Köp spektakelvaror

FN-förbundet har låtit ta fram en egen bakelse, den så kallade FN-bakelsen. Inte ser den äcklig ut, men jag kom just på att jag som ordförande i FN-föreningen i stan antagligen har det övergripande ansvaret för att se till så konditorierna köper in och tillverkar dem.

Nåväl, det hinner jag inte göra nu. Jag har haft möte med FRÖ (och tagit på mig ett till protokoll att skriva), och kämpat med utskriften av min prisundersökning. Förbannat är det att tekniken går en emot när man som mest behöver dess tjänster. Jag ska försöka se till så FRÖ exponeras mer och att vi får plats i kommunens cafeteria och under klimat- och konsumtionsseminariet i november. Mycket att göra, men ingen annan gör det ju, så...

I morgon åtalas en kvinna i Umeå för att hon inte stoppade en sextonåring från UNF att köpa öl. Det är jättebra att alkoholpolitiken behandlas juridiskt och att det blir en allvarlig debatt i frågan, men det är jättetrist att kassörskan personligen står ansvarig - särskilt som hon pekats ut på grund av sin hudfärg!

Inga kommentarer: