22 april 2006

Göralaus i Stockholm

I går hade jag lite lite att göra, så jag tog mig till Kungsgatan 84 för att se vad som stod på vid Ung Vänsters förbundscentral. Där jobbas det för högtryck, och efter lite glass och ofrivilligt lyssnande på schlager framförd av de anställda packade jag 140 kilo - 17 500 stycken - flygblad, varav 20 kilo ner i min egen resväska, vid packrummet. Efteråt följde jag med de andra till krogen, där senare Ida Gabrielsson och Ali Esbati anslöt. Det är fantastiskt kul med politiker som både har erfarenhet och humor och dessutom är helt vanliga cyniska människor.

Nu sitter jag i internethörnet på Zinkensdamms vandrarhem, efter en toklång dag av FN-aktiviteter, som avslutades med middag på en indisk restaurang. De flesta andra ur FN-gänget är på krogen nu (ingen värst vidare drogpolicy här, inte), så jag passar på att förfasas över de långdragna formuleringarna i rättsvetenskapskompendiet jag har köpt. Det kommer jag att somna snabbt till...

Stockholm är inte Östersund. Jag vill hem; ett dygn här räcker. Fast i och för sig - i morgon kan jag titta förbi en sväng till på 84:an, innan jag tar X2000 hem (mor kliver på samma tåg i Gävle, har jag fått klart för mig). Leve kampen för det goda och riktiga!

Inga kommentarer: