05 april 2006

Mi familia

Det blir så kul när min familj ska kommunicera. När det sker här på bloggen blir det ibland riktigt festligt:

Herman:
jag sitter inte vid datorn exakt hela helgen, jag har faktiskt orkat maka mig över till fars lägenhet och tagit din plats vid matbordet. efter en stunds tystnad var jag bara tvungen att utbrista i: "fan vad jag hatar centerns partipolitik!" för att få till den sköna stämning som så ofta råder hos er :)
Jag:
Känns skönt att veta att man inte är helt oumbärlig för den välsignade familjestämningen.
Mor:
Nä, det är det häftiga med Herman; han kan vara stand-in när du är borta, men annars är han ju väldigt mán om att vara olik. Pá alla sätt. Det är nog bara i din fránvaro han är politiskt medveten... Känns skönt att veta i alla fall ifall du skulle bli ihjälkörd.
/Mor i typ 20-25-gradiga Puerto de la Cruz
Särskilt moderns kommentar är skön. "Det är nog bara i din fránvaro han är politiskt medveten... Känns skönt att veta i alla fall ifall du skulle bli ihjälkörd."

Förekommer sådana resonemang ofta ute i de flesta familjer? :-)

Nu har jag inte ätit middag med familjen på någon vecka, tack vare mina goda vanor att ha möten flera gånger om dagen och däremellan plugga, debattera och cykla omkring på stan. Men genom uppfattningen om hur en middag här hemma ser ut, håller jag mig definitivt övertygad om att det behövs en svulstigt sandqvistsk familjemiddag både nu och då.

Inga kommentarer: