19 juli 2005

LT (i nya tider)

I dag hade Länstidningen brett ut mig över nästan en hel sida. Totalt tre artiklar: en där jag fick ge min syn på saken, en där Primrose ger sin och en där Mittuniversitetet ger sin. Så kan det gå när nyhetstorka råder.

Själv känner jag mig sådär ostört lugn som jag kanske inte borde göra. Dagen har jag inte ägnat åt att ängslas över ansökan till universitetet, utan åt att njuta av sommaren. Jag har cyklat, ätit glass, melon och smultron, fikat på en sommaräng (nja, nästan, i alla fall) och förstås bara slappat. I stort sett hela dagen.

Några som inte borde vara lugna är krigshetsarna. De borde fila och putsa på sina usla förklaringar till vad kriget mot Irak var bra för. Jag ser på SVT att 25 000 civila mördats de senaste två åren, nästan 10 000 av ockupationsstyrkornas vapen.

Att lokala Länstidningen inte utrikesbevakar så särskilt mycket förstår jag, men visst finns det viktigare saker än min universitetsansökan att skriva om. Alla dagar.

Inga kommentarer: