12 juli 2005

Nitton år i dag!

Jag har nu levt i nitton långa år. Upplevt ett par saker, lärt mig ett par andra. Varit barn ett tag, varit vuxen ett tag. Betett mig juvenilt - som Agneta uttrycker det - och betett mig mormoderligt, som Herman säger. Jag träder in i mitt sista jordsnurr som tonåring (för att återanvända ett skönt 90-talsspråk).

Så väntar då detta nya år? Tja, det samma som alltid, antar jag. En tid av hårdnande politiska motsättningar, centralasiatiskt valfusk och mögliga päron på Coop Forum, med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror också att vi får uppleva en traditionell svinnovember, att du kommer att dissa den låga farten på universitetet, att barnen kommer att fortsätta krossa glas på cykelvägarna, att du kommer att få uppleva ytterligare ett par underbara veckor på Teneriffa, att din mors 50-årskalas kommer att gå till hävderna som Det Där Kalaset, att din lillebror kommer att ta körkort, att tomten inte kommer i år heller, att Göran P kommer att vara fetare och drygare än nånsin, att LT flyttar in i nya lokaler och ökar i upplaga, att du kommer att möta hösten solbrändare än på fjorton år, att din lillasyster mognar en smula, att bärskörden blir god, att freden inte kommer i år heller samt att din far inte förändras märkbart. Utom möjligen att han blir lite rundare om magen.