15 juli 2005

Rör om i det stela

Hela dagen i dag har jag städat och putsat och fejat. Distriktsexpeditionen ska bli fräsch, modern och välorganiserad. Framför mig nu har jag rätt mycket jobb med att sortera papper och annat. Men det är jobb som borde göras, så det finns inte mycket att välja på. Om inte annat så är det i alla fall bra att röra om i delar av lokalen där man inte rört något på 20 år.

Men det har varit liv och rörelse på andra håll också. För några dagar sedan drog en tromb fram i trakterna utanför Gällö. I kväll har tromber strukit över både centrala Örebro och Ulricehamn. Mest spektakulärt var det nog i Örebro, där man drabbades av rätt stora materiella skador.

Tromber och annan uppstökande verksamhet i all ära - lite politik hinner jag med också. "Vi borde ha röstat ja till EMU" säger Pär Nuder. Ja, tror jag det. Men nu gjorde vi inte så! Nej, säger Pärra då, men "kontraktet" med svenska folket om att respektera folkomröstningen går ut 2010. Så vi har tydligen nästan fem år kvar av respekt för folkets vilja. Jag bejublar den fanatiskt godhjärtade socialdemokratiska partitoppen...!

1 kommentar:

anon sa...

Sommaren 2001 under en period då jag var arbetslös städade jag hela distriktsexpen på S. Brogränd 26, det blev så fint så.

Du är inte den förste och förmodligen inte den siste som rensar upp inför eftervärlden...

=)