25 januari 2006

Ella företräder vanligt folk.

Var just inne på Ella Bohlins, ordförande i Kristdemokratiska ungdomsförbundet, blogg. Enligt ett inlägg från november blev hon av Ung Vänsters ordförande Ida Gabrielsson kallad "överklasstjej". Det stämmer förstås inte. Men jag kollade ändå vad Ella har gjort hittills i januari, som jag kan identifiera mig med:

- Gympass och mellandagsrea på Nordiska Kompaniet. Om detta skriver Ella apropå trängselskatterna:

En plats där trängselavgifter seriöst borde diskuteras istället är på gymmen. Nyårslöftens som ska uppfyllas har gjort att det är lika trång mellan maskinerna som på NK:s mellandagsrea.
Ikväll på passet var det mycket hög kollisionsrisk på golvet. Men det brukar tunna ut rejält i slutet på februari, så det är bara att bita ihop till dess och trängas lite till. Tur att jag har vassa armbågar.
- Förbundsbyggande för de moldaviska kristdemokraterna (35 stycken) på en rumänsk skidort. Ella var för trött för att åka skidor.

- Förbundsstyrelsemöte med middag på Mosebacke och sammanträde med en representant för Israels ambassad.

- Konferens med Folk och Försvar i Sälen, där Ella rapporterar:

Hemma igen efter Folk och Försvars Rikskonferens i Sälen. Förutom fred på jorden kan jag nog inte tänka mig en bättre födelsedagspresent än middag med kronprinsessan. Måste säga att Victoria imponerade grymt på mig. Smart, snygg och hon har stil. Hennes engagemang verkar på något sätt väldigt äkta, långt ifrån inövade fraser.

Sista kvällen var jag med om något läbbigt. Försvarsministerns pressekreterare sjöng ”Internationalen”.
Jag var inte helt säker på att det var han så jag viskade till Fredrik Malm som satt bredvid.
- Visst är det Lenis pressekretare?
- Nej, Trotskijs, svarar Malm. Jag skrattade så att jag fick ont i magen!
Ja, se vanligt folk. Kunde lika gärna ha varit mitt eget januari!

Inga kommentarer: