23 januari 2006

Vardagsglädje

I morse när jag vaknade var jag lite stressad. Men det förbyttes snabbt i glatt lugn när jag insåg att jag inte har några lektioner under dagen. Första lektionen börjar i morgon. Arbetsfri dag är bra för den late! :-D

Sen måste jag bara göra reklam för Ung Vänster Norrbotten. Deras distriktsårskonferens behandlades på ett väldigt ovanligt sätt av Nordnytt: 17.55-sändningen innehöll ett drygt två minuter långt inslag (parti-TV?), med åtskilliga käcka bilder på ungvänstrare in action. "God kväll. Kvinnodominansen inom Ung Vänsters nya distriktsstyrelse i länet är närmast total. Och under valrörelsen blir det bland annat en stor satsning på feministiskt självförsvar." Kan en programledare verkligen säga det så, utan att nämna sekterism, sexskandaler och splittringar? Tydligen. Kanske rådde nyhetstorka på redaktionen. Kanske har Norrbottens revolutionärer bra hand med media.

På eftermiddagen fick jag också tillgång till ett nytt mailkonto. En stor tillgång. Namnet "at" ungvanster.se är faktiskt bättre än alla reklamfinansierade skitadresser jag dragits med hittills, och tusen gånger smidigare än Mittuniversitetets kassa mailtjänst. Hurra!

Inga kommentarer: