10 januari 2006

Heter det "Ali akbar"?

Ali Esbatis blogg kan man hitta de mest underfundiga och galna kommentarer. Är man kommunist och sofftyckare och har en blogg så drar man till sig mycket sånt. Ibland fullständigt kiknar jag av skratt. Andra gånger blir jag helt uppfylld av alla noggrant nedskrivna idiotförklaringar, som diverse högerstollar ställer till med. När Ali helt kort informerade om vänsterpartiets nya logotyp ramlade runt 50 kommentarer in direkt. Bland bidragen tycker jag att följande är värda att omnämnas:

Jag väntar bara på att någon "förnyare" ska föreslå en grön-vit-blå logga istället. Helst med en europeisk småföretagare som bedriver småskaligt ekologiskt jordbruk. Fast det kanske blir lite för plottrigt.
...
Internet och Bill Gates, är inte det dåligt förresten? Det behövs ju inte faktiskt. Allt människan behöver är en Skoda, lite potatis, ett kolkraftverk, vodka och mycket tungt arbete, för att bli lycklig.
...
Loggor är användbart, kan användas på många sätt. Det där med blomtjafs är väl ändå lite 70 – 80-tal, man bör väl ha symboler i tiden som knugen säger.
...
Jag tycker att den nya logan är snygg. Stilren och tydlig. Mycket lyckad.

Men visst kommer jag att sakna Vera. Mina aktiva år i UV förgylldes av detta busfrö. Så trotsig och ändå så charmig. Det fanns dagar då man inte kunde vänta på att få dela ut partimaterialet. Allt för att återse henne.
...
Är det bara jag som finner att blomman liknar Vägval vänsters blomma?
...
Skillnad mellan Vänsterpartiet och Vägval vänster är som jag har förstått det att Vänsterpartiet är FÖR massmord och Vägval vänster är MOT massmord. Tror det är den viktigaste skillnaden.
...
Där tar du nog fel. Såväl Vänsterpartiet som VVV är för massmord. Dock är VVV generellt sett mer öppna för att tillåta privatägda gulagläger.
Diskussionen är levande och - i början av de flesta kommentartrådar - faktiskt rätt givande på den där bloggen... ...ibland...

...det har hänt, någon gång, i alla fall.

Inga kommentarer: