14 januari 2006

Le Freak Show (analdoktorn)

Efter ett snack med några kamrater tidigare i dag googlade jag mig fram till ännu en idol bland alla unga högerkillar som vill att folk ska rösta på dem i höst. Denna har jag mycket goda skäl att skratta hysteriskt åt: Fredrik Saweståhl, vice ordförande i Fria moderata studentförbundet. Förra veckan hade han en insändare publicerad i Länstidningen, den här veckan en till. Bägge fullkomligt sanslösa. But wait, there's more! Jag tror att vartenda utspel han har gjort är tokigt. Vad sägs om det här, till exempel?

Men det är ändå inte det sjukaste i dag. Jag ska ännu en gång ge Aftonbladet den tveksamma äran att ha bjussat på det mest absurda i min tillvaro just nu. Jag såg i morse den här på aftonbladet.se:
På kvällen har man fetmarkerat "analdoktorns nya medicin":
En av de roliga sakerna är att det här ligger under "Nyheter", på förstasidan. En annan är att man går in och fetmarkerar ordet "analdoktorn", för att om möjligt attrahera den där sista delen av läsarna som söker efter analdoktorns senaste äventyr.

Inga kommentarer: