02 maj 2006

Dålig start på dagen efter

Inte förrän i sjusnåret i morse kom jag i säng. Dels hade jag sovit ett par timmar på soffan tidigare under kvällen, dels var jag uppspelt över kvällens aktiviteter. Så många intryck, allt för att uppmärksamma arbetardagen!

Före 8.00 var ventilationsfolket igång. Någon var inne i mitt rum i samma veva som mor min ringde, och jag tog emot tre sms under morgonens tidiga timmar. Sen borrade ventilationsfolket i betongen, länge och väl, under förmiddagens lopp. Till detta var det ljust i rummet och jag kallsvettades. Mindre behagligt. Jag har med andra ord fått minimalt med sömn även denna gång.

Lars Ohly har kläckt ur sig en hel del bra saker på senare tid. Kanske är det för att "opinionen" har stärkts (från 5,7 till 7,6 procent på en månad) som sånt sipprar ut genom mediaströmmen, men i DN säger han "Det är möjligt att några arbetsgivare skulle jubla och anställa unga i stället för äldre, men några nya jobb skapar det inte". Detta apropå centerns skrämselförslag om ungdomsavtal. Om högerns budgetmotion i dag säger han (dock inte i artikeln - varför skulle DN publicera en artikel där borgarna får mothugg från vänstern?) "Om det skulle finnas någon arbetslös miljonär där ute så kan han i alla fall glädjas åt sänkt förmögenhetsskatt", efter att ha konstaterat att i stort sett alla trygghetssystem för vanligt folk urholkas rejält i det borgerliga förslaget.

Så nu ska jag sova - glad för en lyckad första maj och över att vänstern inte helt är ute och cyklar - för att orka med morgondagens hektiska aktivism.

Inga kommentarer: