20 juli 2006

Vattenskada eller virus?

I går lämnade jag in den bärbara datorn på service. Det kan ta ett par veckor att få den lagad, men under tiden den är inlämnad kan jag följa den noggrant via den här länken. Det ska jag nog göra.

Felet med datorn denna gång består i att ljudet inte fungerar som det ska. Antagligen har ljudkortet inte varit någon höjdare. Billigt kinesiskt skitsystem, kanske? Just efter att datorn var överlämnad kom ångerkänslorna. Kanske är det lugnast att sitta ner i båten, även om det innebär att jag inte kan kolla på nyheterna på nätet? Undrar vad diagnosen för min nästan oanvända dator blir. Man vet ju vad de kommer fram till på serviceverkstäderna: varan har varit utsatt för handhavandefel eller yttre påverkan, eller så går det inte att hitta något fel. Med följden att OnOff tar ut en avgift på mellan 500 och flera tusen kronor, beroende på vilken vara man har lämnat in. Så illa hoppas jag att det inte går.

Det blir problematiskt för mig om den inte är färdiglagad innan den 30 juli, då jag reser till Malmö. Jag blir i så fall utan dator i nästan en hel månad...

Jag försöker förresten i dagarna att skaffa en lägenhet, åtminstone för de tre första veckorna i augusti. Det finns ett par alternativ just nu, jag litar stenhårt på att det kommer att lösa sig på något sätt. Trots allt är det bara 10 000 personer i Malmös bostadskö. Liksom, skulle man inte kunna tränga sig lite före i kön, va?!

Inga kommentarer: