23 september 2006

Det gick bra, trots allt.

Jag kom med 16.20-tåget till Skåneeländet, som rullade in till perrongen 16.21. Att SJ trilskas med att försena sina tåg redan innan tågen avgår är fascinerande. Men inte helt genomruttet; som plåster på förseningssåren fick jag värdecheckar för 70 kronor på kundservice i Stockholm.

Det värsta nu blir att hitta någonstans där det är öppet i Malmö där jag kan köpa ett periodkort. Jag vill helst komma igång med bussåkandet i morgon, så jag har rutin på det på måndag. Och när jag kommer till Malmö kring 21.00 i kväll lär väl allt vara stängt.

Nu ska jag meddela att jag faktiskt kommer i kväll, så min ankomst blir en total överraskning...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jamen nog måste man väl kunna köpa periodkort även på helgerna? Du får väl köpa ett i morgon och ge dig ut och åka!
Annars får du köpa nån typ av tillfällig biljett, typ. Nånting måste väl finnas?