18 september 2006

Nä.

Jo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min omedelbara reaktion:
Jag vill inte leva i Reinfeldts Sverige. Återstår att emigrera eller dö.
Hoppas det går över. Både min känsla och högerregeringen.
/Deprimerad mor

Anonym sa...

Nä det var sura satan, jag tycker synd om människorna

Anonym sa...

Själv är jag glad över att äntligen bo i ett land där man visat att det gamla trötta vänsterstyret inte längre kommer vara önskvärt. Man ville ha ett nytt styre, som förhoppningsvis ska kunna skapa ett samhälle där alla får vara med, på riktigt.

Nisse Sandqvist sa...

Fantastiskt! I framtiden blir det fler bloggar med runt sex tecken - de kanske väcker någon sorts abstrakt tankereaktion hos folk...?

Andrée: Tro mig, ingen ungvänstrare i världen ser den socialdemokratiska regeringen som särskilt "önskvärd". Men även helvetet har gradskillnader, och det som är illa kan alltid bli etter värre. Vilket det just blivit.

Mycket riktigt som du skriver är folk hjärtligt trötta på HSB, men problemet är ju att alternativet inte innebär någon slags vänster-väldfärdspolitik, som retoriken säger; utan att det är precis den där obehagliga marknadspolitiken som vänstern, arbetarrörelsen och människor i allmänhet har fått jäkligt dåliga erfarenheter av genom tiderna, som nu kommer.

Socialdemokratiska slagord är i bästa fall bara pinsamma. När borgarna tar dem som sina är de helt vidriga. En bättre slogan i dag blir "Nu vill jag också byta statsminister!".