23 september 2006

I Skåne igen!

Såhär långt kunde man väl aldrig tro att tåget skulle gå, men nu är jag alltså i Skåne med Malmö en dryg halvtimme bort. Enligt väderrapporteringen på nätet är det 17 grader varmt utomhus i Malmö just nu, vilket väl får ses som lagom för att vara september. Jag menar, tropiska nätter är väl lite mycket begärt?

55 000 skåningar röstade på sd, enligt tidningen. Sd knycker vänsterns kommunalrådspost i Malmö, som fjärde största parti. Sköna Skåne!

Mellan Lund och Malmö.

Men det är ju för bussens skull jag egentligen har åkt hit, och om jag vill åka buss hela vägen till skolan så måste jag åka före halv åtta varje dag. Det går totalt en buss till skolan per skoldag. Lite som i Jämtland, fast i Malmö. I gengäld går busslinjen utanför min bostad var femte minut under högtrafiktider.

Inga kommentarer: