Ronnie Sandahl har blivit ett nytt varumärke på kvällspressens hemsida, ungefär som kungafamiljen eller Angelina Jolie. Man lockar helt enkelt stora skaror läsare med hans reflektioner över ytligare-än-ytligt-livet i kvällspressvärlden.
Dagens storslagna kåserande handlar om den brittiska kvällspressen - ett föredöme, menar Ronnie, eftersom man "sugs in" i artiklar som karakteriseras av "lekfullhet och glöd".
Ja, de arbetslösa massorna i romarriket njöt säkerligen också stort, där de passiviserade genomled en inte helt oproblematisk samhällsutveckling. Som tur är kan vi sprida fenomenet Ronnie Sandahl åt massorna, så obehagligheter som generalstrejk och massdemonstrationer inte behöver uppstå. Folk gör sig bäst oorganiserade, insugna i lekfullt dramaturgiska mediefenomen.
2 kommentarer:
folk tröttnar aldrig på att reflektera över honom i sina bloggar. det måste vara ett tecken på att han är ganska intressant ändå.
Jag nämnde hans namn ett par gånger våren 2006. Om det ackumulerade antalet bloggposter i ämnet får det att framstå som att "folk aldrig tröttnar" på Ronnie så tycker jag att det är en lite skev bild av verkligheten. Typ som Aftonbladets. :-)
Skicka en kommentar