19 mars 2006

Feelgood-tips, lördag:

Om man har det lite tungt, till exempel när ett religiöst monster (som vissa förrädare väljer att kalla det) vinner Melodifestivalen (röstar ni på fascisterna den 17 september också, bara för att slippa Reinfeldt som statsminister?), så har jag ett botemedel av rang: en vända ner på stan. Per cykel. Även om det blåser lite, och har fryst på just sådär så man kan kalla underlaget "förrädiskt", så känns en cykeltur till, och promenad i, centrala stan så ofantligt mycket bättre än en kväll framför Studentportalen.

I kväll hade jag med mig en påse, som snart blev full av ädla, tomma ting. Ett gäng killar som hade fest på fjärde våningen på Prästgatan behagade också skänka mig en papperskasse, till hälften fylld med burkar och flaskor.

Efter rundan järnvägsstationen-Stortorget-Kyrkparken-GIII-Brunflovägen-Fagervallsskolan-Körfältet hade jag samlat ihop pantburkar och -flaskor för 45 kronor. Det är inte illa för att vara en marskväll - ännu bättre blir det när man betänker att lönehelgen är först om en vecka. Vi burkplockare har ljusa tider framför oss. En tokbra feelgood-metod, ganz einfach.

Inga kommentarer: