20 mars 2006

...eller ännu bättre!

Gode kamrat Wiklund kom i eftermiddags med en alldeles utmärkt idé - en seriös blogg för riktig politik. Så snart kanske Sandqvist & Wiklund dyker upp på ett nät nära dig.

I dag har jag observerat några tidiga vårtecken. På nyheterna får jag veta att det är vårdagjämning - alltid någon sorts signal om vilken årstid det är. I rabatten utanför porten kommer tulpanerna nu. Och så våras det för mitt ekonomiska oberoende; jag fick hem ett Visakort i brevlådan. Hurra för det.

På kylskåpet här hemma sitter ett urklipp från en engelsklektion jag hade förra läsåret. Urklippet föreställer Tonys fru Cherie Blair (hon ser ut att ha varit med i The Swan eller Extreme Makeover) och husets katt, Humphrey, på bild. Vi satt och bläddrade igenom tidningar och jag fastnade för just den artikeln. Rubriken var "Humphrey - the Downing Street dossier" och bildtexten lyder som följer:

Cherie Blair was said to dislike cats and Humphrey seemed to get the message
Nu får jag veta att Humphrey har avlidit. Humphrey ser både obekväm och skärrad ut i Cheries famn.

Det är tur att, när man ska föra en politik byggd på rädsla, hat och kontroll, en katt kan fånga mediernas och folkets intresse ett tag.

3 kommentarer:

Erik Wiklund sa...

"Sandqvist och Wiklund" kanske är ett bra namn på bloggen? Låter som ett helmysigt småföretag med ca 1,5 anställda.

Nisse Sandqvist sa...

Eller så låter det som ett sånt där filmprogram i tevefyra med Nils Petter Sundgren och Hans Wiklund, Sundgren & Wiklund. Men visst, den där lilla gemytliga rörelsen med enochenhalv anställd är inte en dålig association. En stark kandidat till namnvinnare.

Finnes fler?

Anonym sa...

"Nils-Erik and the leftovers"? Med betoning på "left" då förstås...
/Bara en mor