20 mars 2006

...eller ännu bättre!

Gode kamrat Wiklund kom i eftermiddags med en alldeles utmärkt idé - en seriös blogg för riktig politik. Så snart kanske Sandqvist & Wiklund dyker upp på ett nät nära dig.

I dag har jag observerat några tidiga vårtecken. På nyheterna får jag veta att det är vårdagjämning - alltid någon sorts signal om vilken årstid det är. I rabatten utanför porten kommer tulpanerna nu. Och så våras det för mitt ekonomiska oberoende; jag fick hem ett Visakort i brevlådan. Hurra för det.

På kylskåpet här hemma sitter ett urklipp från en engelsklektion jag hade förra läsåret. Urklippet föreställer Tonys fru Cherie Blair (hon ser ut att ha varit med i The Swan eller Extreme Makeover) och husets katt, Humphrey, på bild. Vi satt och bläddrade igenom tidningar och jag fastnade för just den artikeln. Rubriken var "Humphrey - the Downing Street dossier" och bildtexten lyder som följer:

Cherie Blair was said to dislike cats and Humphrey seemed to get the message
Nu får jag veta att Humphrey har avlidit. Humphrey ser både obekväm och skärrad ut i Cheries famn.

Det är tur att, när man ska föra en politik byggd på rädsla, hat och kontroll, en katt kan fånga mediernas och folkets intresse ett tag.

2 kommentarer:

Nisse Sandqvist sa...

Eller så låter det som ett sånt där filmprogram i tevefyra med Nils Petter Sundgren och Hans Wiklund, Sundgren & Wiklund. Men visst, den där lilla gemytliga rörelsen med enochenhalv anställd är inte en dålig association. En stark kandidat till namnvinnare.

Finnes fler?

Anonym sa...

"Nils-Erik and the leftovers"? Med betoning på "left" då förstås...
/Bara en mor