15 februari 2006

Mitt val

Nu tror jag att jag har bestämt vad jag ska rösta på i höst. Det blir Osynliga Partiet, en folkrörelse som redan har gjort sitt val.

Annars är ju Göran igång - det ryktas att folk ska rösta i höst. Precis som Lena Sundström gillar jag godsägare Persson bättre vart fjärde år, strax innan valet när vi väljer om honom. I dag har han varit igång ordentligt, så pass att jag skrattade i tevesoffan där jag satt och såg på hans tal till partiet. Han påpekade att i Bankeryd, det är ju där som terrängen i Vättern runt-loppet skiftar och backarna börjar... Uttalandet om allmännyttan är närmast förtrollande proggigt (återges skittaskigt i TT-telegrammet).

Persson har också tagit avstånd från UD:s agerande i frågan om påtryckningar för censur av nätpublikationer. Detta till skillnad från Laila Freivalds, Sveriges just nu minst legitima minister, som försvarade övergreppet - hon ligger ännu brunare till än Thomas Bodström.

Inga kommentarer: