18 februari 2006

Tora online igen

Kommunity.nu har varit nere en hel vecka nu, så deppfaktorn är stor i Norrlands inland. Men ett feministiskt ljus i tunneln har vi i alla fall - Tora har börjat blogga. Här vankas feminism och fylliga politiska analyser av hög klass.

Tyvärr tvingas jag konstatera att de flesta kvinnliga bloggar tystnar efter ett fåtal inlägg. Själv har jag skrivit över 350 stycken sedan jag började för snart ett år sedan, och även om det oftast är hellre än bra jag skriver så blir det i alla fall fylliga poster för det allra mesta. Vad kan tjejbloggarnas borttvinande bero på? Jag menar, det är knappast så att brudarna får tag på mindre brännbara ämnen att blogga om än grabbarna får...

Den som har ett jobb där publicering på nätet är vanligt i övriga former har det nog lättare att blogga kontinuerligt. Genom egna observationer kan jag säga att Helle Klein har lättare för att blogga än exempelvis min egen syrra.

Inga kommentarer: