12 april 2005

Mum states, son answers

Mor proklamerar: "Tokaffär: JAG KÖPTE KAMERAN." Sonen bemöter:

Jag läste rubriken och tänkte, "åh, nej".

Jag läste innehållet, och tänkte att det här blir svårt.

Men nu är jag lugn igen.

Det blåste i dag, men jag kurade in mig i vinterjackan och satt ute i solen i Badhusparken ändå. I morgon och i natt blir det snö igen. Sen regn. Kul är det också när det blåser. Jag vet inte vad som är värst - när det blåser och faller snöblandat regn eller när det är helt vindstilla och dammet från de osopade gatorna gör luften tjock som sotig rök. Det är liksom de två alternativen jag känner att vi pendlar mellan här.

Här följer en lista över livets största pinor just nu:
- Länstidningens ledarskribent Per Åhlström
- vädret
- samhällsprogrammet Agendas programledare Lars Adaktusson
- den allmänt degenererade televisionen
- nyliberalismen
- hundbajskluttar
- moppepojkar på sina fartvidunder.

Nå.

Lev livet, tills vidare, mor. Som Lisbeth Svensson sa: "Det kommer surt efter!"

Inga kommentarer: