20 maj 2005

Oh my gosh!

Ojdå. Fattades bara.

Men det skrivs vettiga, viktiga saker också. En krönika i Yelah får visa ungefär hur jag kan känna mig när jag teoretiserar frasradikalt som värst.

I dag hade jag betygssamtal. Blir lite upprörd. På matteprovet hade jag tolv rätt. På gränsen till ett icke godkänt betyg. Men matteläraren Stefan var säker på sin sak; "ingen anledning att tvivla" på att jag har klarat kursen. Nähä? Okej. Då säger vi så... Betyg är ett otyg. Att fylla i kursplaner är kvalfyllt - när jag ska skryta sitter det rätt långt inne. Tar kraft att locka ut, liksom.

Det är mindre än en vecka kvar till mösspåtagningen. Sen går det snabbt. I dag har vi sprängt tvåveckorsvallen, bara 13 dagar till studenten nu. Usch. Jag har fortfarande inte ändrat åsikt om att ett fjärde gymnasieår vore schysst. Men det är för sent nu. Luften har gått ur ballongen och jag är psykiskt inställd på avrundning av gymnasietiden.

Suck. Posten ska marknadsanpassa vidare. Yxa och lie, hej och hå, bort ska den dyra servicen. Låtom oss sjunga nyliberalismens lov.

Inga kommentarer: