04 juni 2005

...jag är ganska nöjd/bra/glad!

I dag har jag en nykter minnesbild av gårdagen. Kanske 98 % av de andra studenterna som jag såg under kvällen var märkbart alkoholpåverkade. Tyvärr verkar också själva essensen av att ha varit "glad" och tagit studenten "på riktigt" vara just att man har varit ordentligt berusad och haft ett väldigt utåtagerande beteende under kvällen. Nu har jag inte supit och inte heller har jag härjat omkring som många andra gjorde i går kväll och i natt.

Men jag har tagit studenten på riktigt ändå.

Jämtlandssången på rådhusets trappa vid tolvslaget, med tusentals sjungande och jublande, gav en härlig försmak av vad sommarens storsjöyra kommer att ge. Underbart!

Av någon anledning är jag mycket pigg i dag. Jag känner mig helt utvilad, inte nervös eller stressad. Jag kommer ihåg hur det var i går och det känns skönt. Jag kan tänka mig att många bara mycket suddigt minns gårdagens händelser, på grund av fyllan. Sorgligt för dem...

Av någon annan anledning fick jag MVG på mitt projektarbete. Det hade jag inte väntat mig alls. Över huvud taget har mina lärare tagit i nästan väl mycket på betygsfronten. Av 31 lästa kurser har jag betygen MVG på 15, VG på nio och G på sju kurser, vilket ger ett betygsvärde på 16,53 enligt Verket för högskoleservice.

Skolan är slut; nu är det ledighet som gäller. Jag måste hinna vara lat och slö innan universitetsstudierna börjar i höst.

Inga kommentarer: