02 oktober 2006

Kommersiell radio - for real

Den här veckan antecknar jag låtar som jag hör på Rix FM. Eftersom radioapparaterna surrar dygnet runt här i lägenheten är det ganska lätt att känna igen det mesta av denna enformiga kanals låtlista. Från och med i morse räknar jag in låtarna jag hör i en lista. Topp fem hittills:

Cascada - Everytime we touch (tre gånger)
Martin Stenmarck - Sjumilakliv (två gånger)
Helena Paparizou - Heroes (två gånger)
Helena Paparizou - Mambo (två gånger)
Mihai - Tornero (två gånger)

Låt mig förtydliga att det här är riktigt jobbig musik.

Äntligen någonting konstruktivt ur eländet. Veckan tänker jag avsluta med en sammanställning, och ett mail till radiostationen.

2 kommentarer:

Emma sa...

papurizo är ju råbra nisse!

Nisse Sandqvist sa...

Men för helsike, Emma... Nu blir jag ledsen och kinkig här!

För tillfället leder Heroes med sju speltillfällen medan Mambo ligger långt efter, på bara fyra. Ännu återstår tre dagar för Mambo att rycka åt sig förstaplatsen, men konkurrensen innefattar även stjärnskott som BWO - Will my arms be strong enough, Cascada - Everytime we touch och Lucas Prata - And she said...

För att inte tala om Da Buzz. De spelar "Without breaking" nu, för fjärde gången den här veckan. Jag lider...!