16 september 2005

Jamtland über alles

När jag cyklade till Frösön i morse var det inte bara den kyliga vinden (det är väl sådär fyra varmgrader i dag) som slog mig - framför allt utsikten fyllde mig av förvåning, förväntan och lycka. Långt där framme, kanske fem mil bort, på andra sidan Frösön och Storsjön - mot fjällsidorna - var allt vitt. Fem centimeter snö har det fallit, enligt uppskattningar. Alla bergen längs horisonten är fortfarande snötäckta. Det är underbart.

Till Frösön cyklade jag för att snacka lite med syrrans skolkamrater om att vara just kamrater, och om social kompetens, psykosocial arbetsmiljö, stereotypa personindelningar; det vanliga, helt enkelt. Skolsköterskan var där, och två lärare. Det var väl relativt givande ändå. Ungar kan vara diagnosmässiga men ändå ha förmåga att resonera. :-D (Jag kan ibland bli cynisk när jag upptäcker världens alla brister.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hey, Just looking to see if there are any other blogs out there like mine that specialize in discounted kid's clothing
Yours looks great > if you get a chance, come and check mine out ! I'll certainly bookmark yours !
http://www.astro-insight.com/magickids