29 september 2005

Tidningsjämförelse

Nu på torsdagarna kommer diverse tidningar och tidskrifter i brevlådan. Efterlängtat och alltid lika intressant. Jag har i dag fått mitt första nummer av Flamman, vilket får mig att snabbt vilja göra en redovisning av rubriker på förstasidorna:

Flamman har följande: "Tagna på bar gärning - brittiska agenter tagna med sprängladdningar i Basra", om misstänkta provokatörer i den irakiska krigszonen.

Arbetaren går ut med "22 kronor i lön på kebabhaken - usel betalning för långa dagar", om en bransch där de anställda befinner sig i samhällets sanna botten.

Ordfront har det mindre nyhetsbetonade "Inte med min pappa. Delad vårdnad - till varje pris?" om en viktig lucka i lagstiftningen där utsatta barn far illa.

Nä, bland sånt tråk gillar jag (och, enligt Lunarstorms undersökning, även alla andra unga) bättre Aftonbladets nätupplagas förstasida:

1 kommentar:

Anonym sa...

I samma nummer av Aftonbladet finns en tvåsidors artikel av Åsa Linderborg och Erik Wijk "Vi anklagar". Det verkar vara meningen att den ska osynliggöras, jag har inte sett eller hört några kommentarer. Nu har dom ju polis- och JO-anmält vapendirektörer m m, och anklagar regeringen för terroristbrott, nog så allvarliga anklagelser. Något måste väl hända med anledning av det här, dom har ju rätt.