19 september 2005

Konkurrensmedel för tidningen

Jag blir så glad när någon med auktoritet så att säga "går emot de egna affärsintressena". I ett debattinlägg av Bertil Torekull får vi läsa att dagspressen borde satsa mer på innehåll och upplevelser än återberättande av teve- och internetnyheter. Bra skit.

Sån tur då att mor min skrivit om intressanta ämnen på senare tid - bland annat om gömda flyktingar och om landshövdingefruar. Det finns massor av intressanta saker där ute som kanske inte bäst berättas genom tevenyheterna, som dagstidningarna faktiskt kan och bör konkurrera med. Länstidningen skulle säkert kunna ta sig framåt med ett större innehåll av djupare reportage - skrivna av engagerade och noggranna journalister.

1 kommentar:

Nisse Sandqvist sa...

Alltså... Jag fattar inte det där. Hur går indexeringen till och vad är dess funktion? Ökar sökträffarna på nämnda spam om de låts ligga kvar?

Jo, jag har funderat på att radera all skit. Men än låter jag den vara.