26 augusti 2005

Med expressfart

- Opinionen svänger(?) hastigt, har vi fått se. I dag kommer den första, stapplande rapporten om socialdemokratisk opinionsframgång. Det lönar sig att välja rätt tidpunkt för strategisk vedergällning i media, förstås.

- Polisen behöver fler icke-dödliga vapen! Se bara så mysigt lättgörliga folk blir när de får smaka pepparsprej. Som Kristina Axén Olin (m) också ville: fler vattenkanoner och elchockpistoler åt svensk polis!

- Åsa Westlunds debattartikel (som jag skrev om förut) fick ett svar från Grön Ungdoms ordförande Elina Åberg. Med betydligt större skärpa klargör hon bland annat att nationens ansvar fortfarande är centralt, att frihandel inte löser allt och att EU över huvud taget inte i första hand är till för idealism à la ung sosse. Samtidigt vågar hon sig inte på någon egentlig kritik av EU som helhet, vilket nästan lockar mig att vilja skriva ett svar.

En till notis hinner jag med också:
- Erik skriver så skönt komiskt att jag bara måste länka. Jag tänker på alla de tokroliga situationer som uppstår i bloggvärlden när högt möter lågt, flum möter strategi, n00b möter ideologi...

Inga kommentarer: