16 augusti 2005

Well, it ain't exactly high school...

Så... I dag kom antagningsbeskedet.

Tydligen var allt helt okej ändå, när min problematik med universitetet väl fått luftas lite i media. Vilket påminner mig - jag ska se till att gifta mig med nån dotter i familjen Bonnier, så jag får styra ett mediebolag i Bonniersfären i framtiden. Vad sägs om vd eller utgivningschef på Bonnier Media? Liksom, "Ja, jag tycker ju att Bonnier Media bör bredda sitt redan breda [tänker jag; smala, liberala] utbud med fem tidningar som politiskt representerar olika vänsterschatteringar. Jag räknar med dags- och veckotidningar med brett politiskt nyhets- och analysutrymme." Eller... Ja, det där är planer för den avlägsna framtiden.

I första hand var det ju universitetsstudierna som stod för dörren. Det ska bli kul att äntligen få rim och reson i vardagen, lite rutin och förhoppningsvis massor av nya erfarenheter och kunskaper.

Om jag hade skrivit det här inlägget på en svenskskapad bloggsajt så skulle det ha varit frankerat med "13.37", men man kan inte få allt här i världen...

Inga kommentarer: